شپش در این دنیا خونم را بمکد، بهتر از آنکه...
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

جدال توفانی ابن زیاد و میثم تمار؛
«ابن زیاد روی جهل و ترس کوفیان حساب کرده؛ او بدون لشکر آمده تا کوفه را به دست خود کوفیان فتح کند. به دوستان خوش‌خیال و ساده لوحمان بگو، تو را به خدا، قیل و قال کوفیان را باور نکنند. اسارت میثم تمار، گواه این است که کوفیان همان جماعت تو زرد دیروزند.»
سرویس فرهنگی ـ با نزدیک شدن به محرم، مجموعه تاریخی «مختارنامه» نیز به روزهای داغ عاشورا نزدیک می‌شود، در بخش ششم این مجموعه دیدنی نیز با مستقر شدن ابن‌زیاد در کوفه و خطبه فریبکارانه‌اش، ورق برگشت و رخدادهای تازه‌ای در راه است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در بخش ششم، شاید یکی از تأثیرگذارترین بخش‌های مجموعه، دیالوگ‌های ابن‌زیاد و میثم تمار بود، که ماهیت پلید ابن‌زیاد را به زیبایی برای مخاطب آشکار ساخت:

ابن زیاد: چند وقت است، تنت به آب نخورده خرما فروش؟ شما غسل نمی‌کنید؟

میثم: اولاً خاک پاک کننده است و در غیاب آب می‌تواند، رفع حاجت کند.

ثانیاً شپش در این دنیا خونم را بمکد، به از آن است که تن فربه‌ام در گور گرفتار مار و عقرب شود.

ثالثاً این خاصیت حرامزاده است که با تحقیر و تهمت دشمنانش را آزار کند والا نه من خاک و خلیم و نه شپشی با خود دارم.








بنا بر این گزارش، در بخش ششم، دیالوگ‌های رد و بدل شده میان کیان و مختار نیز وجه دیگری از مردم بی‌وفای کوفه را مشخص کرد:

کیان: تا اینجای کار، همه حدس و گمان‌ها نادرست درآمد. ابن مرجانه بی‌خبر آمد؛ آن هم بی‌لشکر و بی‌کوس و کرنا. با لباسی آمد که همه خیال کردند حسین است، بعد هم بر منبر رفت و رجز خواند و همه بیعت شکنان را به عقابی سخت وعده کرد. نخستین صیدش میثم تمار بود؛ وقتی میثم را می‌کوفتند، همه کوفیان تنها ایستاده بودند و نگاه می‌کردند.
 
مختار: ابن زیاد روی جهل و ترس کوفیان حساب کرده؛ او بدون لشکر آمده تا کوفه را به دست خود کوفیان فتح کند. به دوستان خوش‌خیال و ساده لوحمان بگو، تو را به خدا، قیل و قال کوفیان را باور نکنند. اسارت میثم تمار، گواه این است که کوفیان همان جماعت تو زرد دیروزند.

گفتنی است، بخش هفتم مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» جمعه شب ساعت 22 از شبکه اول سیما پخش می‌شود؛ این مجموعه همچنین در شبکه قرآن؛ یکشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها: ساعت 20:00، شبکه جام جم یک، شنبه‌ها: ساعت 21:45 به وقت تهران، جام جم 2 شنبه‌ها: ساعت 04:15 به وقت تهران و جام جم 3 شنبه‌ها: ساعت 14:45 به وقت تهران، پخش می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 21 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب